Zelfs een eeuwenoud monument als de Sint-Jan gaat met de tijd mee. Om mensen die de Sint-Jan een warm hart toedragen nog beter te informeren en de communicatie makkelijker te maken, is een nieuwe website gemaakt.
Het maakt het voor de stichting ook makkelijker om fondsen te werven, aldus bestuurslid Harry Cox. “We maken het eenvoudig om donaties te doen, rechtstreeks vanaf de website. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een doorlopende donatie. Ook kan je doneren voor een specifiek project dat jouw voorkeur heeft. Één van de komende projecten zal de restauratie van de Erwtenman worden en daar kun je nu al op doneren.”
Social Media
Uiteraard houden we rekening met bezoekers die meer willen weten over het monument zelf. “Dat zijn ook steeds meer jonge mensen met belangstelling voor erfgoed en cultuur-historie, ook die willen we informeren en inspireren. Ook de communicatie via Social Media heeft een prominente plaats gekregen.” Met de nieuwe website zal er ook via de nieuwe media zoals Facebook en Twitter(@NatMonSintJan) over en door ons gecommuniceerd worden.
Wat kan je nog meer?
“Je opgeven als je de nieuwsbrief voortaan digitaal wilt ontvangen, bijvoorbeeld. We kunnen nu sneller met onze mensen communiceren en besparen ook nog kosten. Bovendien ben je met doorkliks naar de website van de parochie vlot op de hoogte van de parochienieuws en de mistijden en via de website van de Kring Vrienden boek je bijvoorbeeld direct een rondleiding. Wat is gebleven, is het opsteken van een virtueel kaarsje. En als je dat wilt, kan je de persoon een mailtje sturen met het bericht dat er een kaarsje voor hem of haar brandt.”